Stepstone I Brand Environment

Markenauftritt für Personalmessen

Aufgabe: Gestaltung eines modularen Markenauftritts.
Lösung: Klarheit, Ästhetik, hochwertige Materialien: Mit einem elegant anmutenden Messeauftritt differenziert dreiform die erfolgreiche Online-Jobbörse StepStone souverän vom Wettbewerbsumfeld. Die charakteristischen Steine des Logos werden zum gestalterischen Leitmotiv für Raum und Medien, ihre Übersetzung als auf Wasser platzierte Steininseln zieht sich assoziativ durch sämtliche Elemente des Standkonzepts und prägen Zonierung, Interfaces und Module. Ein Markenraum, der für Aufmerksamkeit sorgt – und für positive Resonanz von allen Seiten, inklusive Adam Award (Text: © Dreiform GmbH)

Task: To design a modular booth concept.
Solution: Clarity, aesthetics, high-quality materials: dreiform confidently differentiates the successful online job exchange “StepStone” from other competitors in the field with an elegantly effective trade fair presentation. The characteristic stones featured in the logo act as the leitmotiv of the environmental and media design; the translation of the stones as islands placed on water recurs associatively throughout all of the elements of the booth concept. It also forms the zoning, interfaces, and modules. A brand space that attracts attention and is receiving positive feedback from everywhere. (Text: © Dreiform GmbH)

Services (dreiform GmbH project team)

  • Interior Design
  • Concept Development
  • Exhibition Design
  • Construction Planing

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